vrijdag 6 juni 2014

Tips tegen puistjes!

Je kent ze wel, puistjes.
Je hebt ze wel of je hebt ze niet.
Ik heb ze ook, een hele lange tijd gooide ik er een liter foundation over. Nu doe ik dat niet meer, sinds ik op vakantie ben geweest zie ik niet meer zo bleek. Dus zie je mijn onzuiverheden minder. (Heb ik het idee.)
Je kunt er veel tegen doen, maar luister wel naar je lichaam en je huid. Je moet het niet meteen hard aanpakken.  Begin met een licht product of een product voor de gevoelige huid, je huid moet wennen aan de nieuwe manier hoe je je huid verzorgd.

Ik vertel jullie mijn geheimpjes tegen puistjes!
Tip 1!
Zorg er voor dat je je gezicht 2 keer per dag wast. Ik gebruik nu Vichy Normaderm.
en zoals je ziet moet ik nodig weer nieuwe producten, ik doe met dit flesje als 2 á 3 maanden.



Mijn routine is elke ochtend mijn huid wassen met de cel

Daarna met de lotion erover, en een cream aan brengen.
Mijn huid voel niet meer vettig aan, maar zacht!
Doe dit 's ochtend en 's avonds!

Tip 2!
drink water! minstens 2 liter per dag!
Het is moeilijk, mij lukt het ook niet vaak, jammer genoeg.



Tip 3!
Ook fruit helpt, niet om op te eten maar voor op je gezicht. Het klinkt een beetje raar maar het werkt wel!

Tomaten:
Wrijf een schijfje tomaat over het puistje en laat dit opdrogen. Het sap droogt het puistje uit en remt bacteriën af. Wil jij je hele gezicht aanpakken? Drenk een wattenschijfje in verse tomatensap en wrijf dit over je gezicht. Vergeet niet na een uurtje je gezicht met water te wassen.


Citroen:
Dep een beetje citroensap op het puistje, dit hoef je niet af te spoelen. Citroen droogt puistjes uit en maakt ze kleiner. Maar pas op: was het van je gezicht voor je in de zon gaat, anders kan dit stukje huid gebleekt worden.

Muntblaadjes:
Wrijf een blaadje munt tussen je vingers, totdat er wat sap vrijkomt. Smeer dit op je puistje.

Aardbeien:
Snij de bovenste helft van de aardbei er af en druk dit voor 20-30 minuten tegen je puistje. De andere helft van de aardbei mag je opeten!

Tip 4!
Wil je toch je de puistjes bedekken? Dat mag altijd! Maar smeer er dan geen dikke laag foundation op. Je huid kan dan niet meer ademen. Zo blijven de bacteriën in je huid. Dus gebruik een poeder of een concelair die goed dekt. Smeer deze alleen op de puistjes, zo kan de rest van je gezicht nog altijd zijn werk blijven doen!

Tip 5!
Doe 1 of 2 keer per week een maskertje!

Tip 6!
Neem af en toe een goede scrub, ik gebruik er een van Vichy Purete Thermale.
Deze gebruik ik om de andere dag. het is een lichte scrub.



Tip 7!
Verschoon je beddengoed regelmatig.

Tip 8!
Niet veel stressen, door het stressen kunnen puistjes op je neus komen. En dat wil je niet.

Tip 9! 
Ga lekker sporten, het is goed voor je, je blijft lekker fit. Maar sport niet TE veel, door het sporten ga je zweten. de meeste puistjes worden ofte wel veroorzaakt door zweet of door een vettige huid.  Maar je mag gerucht 5 uur in de week sporten. 

Tip 10!
Let op met wat je eet!
ieder lichaam is anders en reageer op eten anders. Maar als je van vettig eten veel puistjes krijgt. Probeer dat te vermijden, en kom vooral niet aan je puistjes. Eet dan veel fruit en groente, het is ook nog eens goed voor je lichaam!

Dit waren mijn tips.
Wat is jullie beste tip tegen puistjes, laat iets achter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten