maandag 12 mei 2014

Vakantie Italië 2014 deel 1


De afgelopen 2 weken was ik in het heerlijke Italië, Toscane in San Vincenzo.
Dat is ook de reden dat er al heel lang niks online is gekomen. 
Ik beloof jullie, de komende weken komen er weer veel artikelen, reviews, shoplog's online!
Omdat het 2 weken waren, heb ik de vakantie in 2 delen verdeelt. Nu komt het 1e idee online, morgen de 2e!

Deel 1

Zaterdag ochtend 6;00
Italy here we come!
We verbleven op de camping Albatros, in San Vincenzo.
3 jaar geleden waren we hier ook al, het was er zo leuk en zo mooi. We wilden graag terug.
Op deze camping hadden we geen internet, dat was dus echt afkicken. 2 weken zonder Whatsapp, Instagram, Twitter…
We moesten 1300 km rijden, dat betekend 15 uur in de auto
We arriveerde om 22;00, net op tijd want ze wilden net afsluiten, we waren laat omdat we 3 uur file hadden voor de gothardtunnel in Zwitserland.
Eenmaal aangekomen bij de caravan, ik was echt kapot moe! Ik ben dan ook meteen gaan slapen.

Meestal als je aan Italië en Toscane denkt, denk je al snel aan zon, warm, korte broek, jurkjes. Maar helaas hadden we op de eerste dag regen, regen en nog eens regen… geen goed begin dus.
De caravan die we toen hadden was ook niet echt een pretje, we hadden namelijk geen warm water, de douche zat onder de schimmel. Heel fijn dus…
De mensen van de organisatie (Engelse, Die echt heel mooi Engels praten) hadden er veel voor gedaan, ze hebben een makelaar gebeld, maar die kwam niet opdagen.

Op dinsdag 29 april kregen we te horen dat we een nieuwe caravan mochten, groter met warm water, verwarming, en een luxere keuken voor het zelfde geld. Ik was zo blij dat we een nieuwe caravan kregen!

Op woensdag 30 april zijn we naar Siena geweest, een heel mooi oud stadje. We kwamen eigenlijk voor de markt, die konden we niet vinden jammer genoeg. Voor de rest heb ik wel een hele leuke dag gehad!




Op donderdag 1 mei (dag van de Arbeid)
We hebben die dag niet veel gedaan, lekker op de camping gebleven want het weer was eindelijk goed, 20 graden. De hele middag heb ik samen met mijn vakantie vriendin heerlijk gezond, en lekker gezwommen! Toen ik terug kwam, en klaar was met douche kwam ik er achter dat ik heel erg verbrand was… ik baalde er echt heel erg van!
In de avond ging ik samen met mijn vakantie vriendin‘op stap’. Elke avond is er een kinderdisco en daarna een spelletjes avond. Soms is het wel grappig!

Op vrijdag 2 mei zijn we naar Follonica geweest, een dorpje dichtbij. 30 minuten rijden.
We hadden eindelijk een markt gevonden, ik heb daar een nieuw t-shirtje gekocht ‘Blogger 33’ staat erop. Ik zag hem hangen en dacht meteen: die moet ik hebben!
Rond 1 uur zijn we naar het strand geweest, daar hebben we nog lekker op het terras gezeten.
We hebben nog fijn over de boulevard gelopen, daar heb ik nog een schilderijtje van een Vespa gekocht.
Komt nog een shoplog van!



Op zaterdag 3 mei was mijn allerliefste moeder jarig, jammer dat het weer niet mee zat, het regende alweer de hele ochtend
Gelukkig stopte het met regenen, dus gingen we naar het dorpje San Vincenzo. Lekker shoppen en rond kijken, het was echt heel mooi!
Wat ik ontdekte is, als ze de klokken luiden betekend dat dat het slecht weer wordt, dat was ook echt, je zag echt alle mensen opeens stoppen en ergens schuilen. Toen de klokken weer afgingen stopte het ook echt met regenen, zo bizar!

Op de achtergrond zie je een storm, Het was boven Elba.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten