dinsdag 13 mei 2014

Vakantie Italië 2014 deel 2


Deel 2

Op zondag 4 mei hadden we een rust dag, we hebben een beetje aan het zwembad gelegen, wat getafel-tennist, echt relaxt! 
Samen met mijn vakantie vriendin heb ik ook pannenkoeken gebakken, voor haar familie. Ze waren echt heel lekker, maar na 1 pannenkoek met kaas zat ik echt vol!

Op maandag 5 mei  wilden we eigenlijk naar Rome gaan, maar toen kregen we te horen dat de meeste winkels en musea op maandag dicht zijn… dus zijn we die dag naar het strand geweest! Was echt heerlijk! Wat ik wel altijd een nadeel vind, je hebt van die ‘zwart- verkopers’, ze lopen dat met handdoeken of sieraden of petjes rond. Bij ons waren er ook een paar, ik vind dat zo irritant. Lig je lekker te zonnen, komt er opeens een man (meestal zijn het mannen, en ook nog eens getint, ik heb niks tegen getinte mannen, maar de meeste van die mensen zijn wel getint…) aan en zegt dat van alles wat je niet kan verstaan, zo irritant!



Op dinsdag 6 mei zijn we naar Rome geweest, we hadden echt geluk met het weer, de zon scheen de hele dag! We zijn met de trein naar Rome geweest, 3 uur in de trein. Rond een uur of 12 waren we aan gekomen, we hadden een metro/ bus kaart gekocht zo hoefde we niet veel te lopen! Als eerste zijn we naar Villa Medici geweest, nou ja, de bedoeling was om daar na toe te gaan maar we konden we het niet vinden…
Toen zijn we naar de Spaanse trappen geweest, het was erg echt heel erg druk.
Als ‘lunch’ zijn we naar de Mc Donalds geweest, daar was het niet normaal druk. We moesten bij andere mensen aan de tafel gaan zitten, omdat er nergens anders plek was…
Ik hou sowieso niet heel erg veel van de Mc Donalds, alleen de Mc Flurry’s en Milkshakes zijn lekker.
Dicht bij de Spaanse trappen heb je een winkel straat met merken als Dior, Channel. Mijn moeder en ik dachten meteen daar willen wij naar toe!
Dus wij liepen door die straat, helemaal niet druk. Misschien kwam dat door dat er heel veel bewaking voor de deuren stonden. Bij elke winkel stond wel een grote man!
Daarna zijn we naar de Trevi Fontein geweest, het was echt heel mooi en druk! Ik denk dat ik die dag meer dan 5.000 mensen heb gezien!
Toen gingen naar het Colosseum, zoals ik al had verteld, was ik hier 3 jaar geleden ook al. Toen zeiden we steeds, WOW dat is echt mooi! Nu ging het ‘oh ja dit heb ik al een keer gezien’. Het was niet heel bijzonder meer had ik het idee.
We hadden nog 1 uur over, dat betekend shoptime! We pakte meteen de metro naar het station, daar hadden we allemaal leuke winkels gezien.
Ik had ook iets gekocht, daar komt nog een shoplog over!
In de trein terug (18.10) was het echt heel erg druk, sommige mensen moesten 2 of 3 uur staan.
Eenmaal aangekomen in San Vincenzo, snel met de auto terug naar de camping.
We hadden nog niet gegeten, dus bestelde mijn vader een MAXI PIZZA, de pizza was echt heeeeeeeel groot!




 Op donderdag 8 mei zijn we naar Cortona geweest, de stad komt uit de tijd van de Etruske. De tijd voor de Romeinen. Het was echt heel mooi!
Er waren veel toeristen, vooral uit Amerika. Ik denk dat het komt door het boek ‘Onder de Toscaanse zon’. De schrijfster van het boek is een Amerikaan.











Op vrijdag 9 mei dit was onze laatste dag..
We zijn de hele middag op de camping gebleven. Lekker aan het zwembad, boekje lezen, zonnen. Ik vond het heerlijk!
In de avond zijn we naar Piombino geweest, een stadje 10 minuten rijden.
We hebben daar nog wat geshopt, en heerlijk weesten uit eten.



dit was in de avond, zo mooi!

Op zaterdag 10 mei gingen we naar huis, ik vond het echt heel jammer. In Italië was het echt heel erg mooi weer!
Om 9 over 3 s’ nachts kwamen we aan, ik was echt heel blij dat we weer thuis waren!
Maar wat ga ik Italië missen!

Hoe was jullie vakantie?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten